Ale grać można dalej :)
Konkurs "Obiekotwa gra o tron" na najciekawszą grę obiektową
Celem konkursu jest wyłonienie zespołu/zespołów, które opracowały najciekawszą grę obiektową, w ramach przedmiotu "Programowanie obiektowe", którego opiekunem jest profesor Paweł Malinowski.
Doskonaląc umiejętności programowania obiektowego, stosując klasy, hermetyzację, konstruktory, destruktory, funkcje zaprzyjaźnione, dziedziczenie, polimorfizm, funkcje wirtualne, wskaźniki polimorficzne zespoły zaprojektowały i wykonały grę obiektową.
Przedstawione projekty zostaną poddane ocenie studentów, którzy wybiorą najciekawszą grę.
Następnie 14.06.2021 roku o godzinie 13.00 w Auli Wydziału Odlewnictwa odbędzie się mini gala - Obiektowa gra o tron, podczas której Jury w składzie:
- Prof. dr hab. inż. Rafał Dańko - Prorektor ds. Studenckich - Przewodniczący Jury
- Dr hab. inż. Katarzyna Major-Gabryś, prof. AGH - Prodziekan ds. Współpracy
- Dr hab. inż. Magdalena Kawalec, prof. AGH - Prodziekan ds. Kształcenia
- Dr hab. inż. Jarosław Jakubski, prof. AGH - Prodziekan ds. Studenckich
- Dr inż. Agnieszka Malinowska - Dyrektor administracyjna Wydziału Odlewnictwa
- Inż. Aleksander Nejranowski - Przewodniczący Wydziałowej Rady Samorządu Studentów
- Dr hab. inż. Paweł Malinowski, prof. AGH - pomysłodawca konkursu
wyłoni najciekawszą grę.
Zespół nr 1
TYTUŁ
Szalona Odlewnia
FABUŁA
Witaj na szalonej odlewni!"
Przemysł, jak to przemysł. Rządzi się własnymi prawami... Dziś wybierając się do pracy nie
przewidziałeś tego co może się wydarzyć. Przechodząc przez bramki prowadzące na halę
technologiczną minęła cię przerażona horda pracowników. Uciekający w panice robotnicy
nie byli ci w stanie przekazać co dokładnie się dzieje. Jako pracownik tygodnia postanowiłeś
na własną rękę działać i przeciwstawić się niewiadomemu. Po otwarciu drzwi twoim oczom
ukazała się para niesfornych odlewników, niezadowolonych ze skasowania owocowych
czwartków. Szybko dostrzegłeś, że samemu nic nie zdziałasz i w panice wyciągnąłeś za
rękę jednego z uciekinierów, który pomoże ci rozprawić się z groźnymi przeciwnikami. Jakich
z narzędzi dostępnych na odlewni użyjesz ? Skupisz się na samodzielnym wykończeniu
wrogów czy będziesz płynnie współpracował z szczęściarzem wyjętym z tłumu? Na te i wiele
innych pytań znajdziesz odpowiedzi w Szalonej Odlewni.
PRZEBIEG GRY
Tryb dla jednego gracza :
Gracz ma do dyspozycji dwie postacie pomiędzy którymi może płynnie się przełączać w
trakcie walki wybierając opcję “zmiana postaci”. Każda z postaci ma indywidualną pulę
ataków. Wybierając opcję “walka” przechodzimy do wyboru jakiego dokładnie spośród
czterech użyjemy. Każdy posiada indywidualne statystyki takie jak obrażenia czy szansa na
trafienie ( dodatkowo wartości te są dodatkowo zwiększane o losowe wartości). Po
zaatakowaniu przeciwnika pokaże nam się informacja ile obrażeń zadał nam przeciwnik oraz
ile nasza postać zadała ran. Teraz możemy ponownie decydować o kolejnym ruchu. Walka
toczy się do momentu kiedy jedna ze stron konfliktu straci wszystkie swoje oddziały.
Tryb dla wielu graczy:
Sterowanie analogiczne jak w przypadku jednego gracza. Najpierw akcje wybiera pierwszy
gracz, a następnie drugi.
SKŁAD ZESPOŁU
- Lider: Szymon Szymański
- Maciej Motyl
- Damian Stachurski
Komentarze Internautów
Najciekawsze komentarze o grze.
Robert
ciekawa gra, chwytliwe opisy, z humore i zarazem z zastosowaniem elementów ze studiów
Nikola
Gra zaskoczyła mnie orginalnym podejściem. Podobają mi się teksty nawiązujące do przemysłu
Paweł
Świetna mechanika walki, zabawne komentarze do każdej z wykonanych akcji
Joanna
Zabawna fabuła, pokazuje że odlewnictwo może być ciekawe i wzbudza pozytywne emocje :)
Wojciech
Zuoto
Eryk
Ta gra zmieniała moje życie. Wcześniej było smutne i szare - teraz wciąż jest smutne i szare... Ale abstrahując od tego, gra jest ciekawa i pomysłowa. Dodatkowego uroku dodaje jej to, że nie jest to banalny plagiat. Co prawda fabuła pozostaje trochę do życzenia, lecz to traktowałbym pozytywnie to lekkie wymuszenie. Gameplayowo da się grać, w mojej opinii nie jest gorzej niż w innych tu obecnych grach.
Wojciech
Gra jest fajna i najbardziej mnie wciągnęła z tych trzech
Zespół nr 2 - STW devTeam
TYTUŁ
MedieWAR
OPIS
Gra przenosi użytkownika w średniowieczne czasy. Wciela się on w młodego dowódcę, którego celem jest pokonanie swojego koszmaru z czasów dzieciństwa – krwawego barona Sarumana. Gra jest prostym programem obiektowym zrealizowanym w języku C++. Została wzbogacona o udźwiękowienie z profesjonalnego syntezatora, które pozwala odbiorcy bardziej wczuć się w opowieść. Nie zabrakło również szerokiego wachlarza przeciwników, czy zdarzeń losowych dostępnych po dotarciu do obozu – aby poznać wszystkie sekrety gry, potrzeba kilku podejść do tytułu.
FABUŁA
20 lat temu, okoliczny tyran, Krawy Baron Saruman najechał rodzinne strony bohatera, wymordował okoliczną ludność, a wioskę zrównał z ziemią. Szczególne okrucieństwo tyrana pozostawiło ślad na psychice protagonisty. Ponadto po dziś dzień miejscowa ludność drży słysząc imię swego ciemiężyciela.
Bohater po straceniu swojego domu znalazł schronienie na dworze króla Ryszarda - najznamienitszego człowieka na kontynencie. Dzięki jego łaskawości, nasz bohater miał możliwość poznać tajniki dowodzenia, jak i również zarobić całkiem przyzwoitą sumę złota.
Dziś bohater ma wiedzę i doświadczenie, postanawia wykorzystać wszelkie dostępne środki, by zemścić się na swym koszmarze z dzieciństwa. Wraca w lokalne strony, zaś swoją szansę upatruje w najemnikach.
PRZEBIEG GRY
Pierwszym zadaniem użytkownika gry, po wcieleniu się w bohatera jest zebranie armii. W Tawernie na Rozdrożu podpisuje umowę wieczystą z wybraną gilidą, która oferuje swoich rekrutów za określoną sumę. Gracz na start dysponuje 600 sztukami złota. W granicach tej kwoty może przed wyruszeniem w podróż wynająć wybraną przez siebie liczbę najemników. Dodatkowo po każdej przeprowadzonej walce (dopóki jego wojsko żyje), po powrocie do obozu będzie miał on możliwość spotkać kowala, zielarkę lub mistrza gildii w celu najęcia większej ilości rekrutów. Zebrawszy armię, po 6 walkach z losowymi oponentami, gracz wyrusza naprzeciw tyrana. Walka odbywa się w turach.
Parametry swojej armii gracz definiuje poprzez wybór gildii, a także zdarzenia losowe. Parametry wojsk Sarumana tj. typ jednostki oraz liczebność oddziału są przypisywane losowo.
SKŁAD ZESPOŁU
- Lider: Szymon Żołynia
- Tomasz Ziajka
- Weronika Kurek
Komentarze Internautów
Najciekawsze komentarze o grze.
Wioleta
Fabuła gry jest bardzo ciekawa, gra natomiast pomysłowa
Filip
Gra dość mało interaktywna, ale jakość wykonania jest wyższa niż w pozostałych. dubbing jest miłym urozmaiceniem, a i dobrze jest usłyszeć w nim znajome głosy
Marek
super gra, wciągająca polecam
Wiktor
Fantastyczna
Michał
Ciekawa gra, utrzymująca w ciągłym napięciu
Hubert
Gra z czasem robi się bardzo wciągająca i miło się przy niej spędza czas, losowość elementów jest w miarę fair i stanowi satysfakcjonujące wyzwanie
Dominika
Gra jest naprawdę wciągająca, grając w nią nawet nie zauważyłam jak zleciało kilka godzin. Bardzo mi się spodobała.
Zespół nr 3 - CD Projekt Black
TYTUŁ
C++Punk
OPIS
Gra osadzona w uniwersum Cyber Punka, w której wcielamy się w jedną z klas: Punk, Nomad lub Korpo. Rozgrywka polega na walkach na arenie na 3 poziomach. Za każde zwycięstwo zdobywa się doświadczenie potrzebne do osiągnięcia kolejnego poziomu. Po przebrnięciu przez poziom 3. otrzymujesz możliwość wyboru przyszłości…
FABUŁA
Witaj Samuraju!
Czip Relic który masz w głowie od czasów wydarzeń w Arasaka Tower jest tykającą bombą.
Nie wiesz kiedy Twój marny żywot się skończy.
Nie możesz czekać, musisz wziąć sprawy w swoje ręce.
Czas zmierzyć się na arenie, aby zdobyć szanse na uratowanie swojego życia...
PRZEBIEG GRY
Walka odbywać się będzie w turach, w każdej turze oko w oko, sam na sam, Ty ze swoim wrogiem...
A tutaj wrogiem jest każdy, nieważne czy Punk, Nomad czy Korpo szczur... KAŻDY!
Jednak nie powinno być dla Ciebie obojętne z kim walczysz:
- PUNK jest niezwykle silny podczas walki w zwarciu, w końcu wychowała go ulica,
- NOMADZI to urodzeni myśliwi, skrytobójcy, unikaj z nimi walki na dystans,
- KORPO to tęgie głowy do hakowania, z łatwością mogą wypalić Ci synapsy.
Zadawanie obrażeń odbywa się na trzech płaszczyznach:
- walka wręcz,
- walka na dystans,
- hakowanie.
Sparować atak możesz tylko wtedy, kiedy w danej turze przygotujesz obronę adekwatną do ataku wroga.
Aby wróg nie zadał Ci obrażeń twoje punkty obrony w danym obszarze muszą być większe od punktów obrony ataku przeciwnika.
Jednak skuteczność obrony i ataku jest, zarówno dla Ciebie jak i dla przeciwników, zmienna w pewnym zakresie, w końcu nikt nie jest robotem...
...w całości robotem.
Wiesz już chyba wszystko o tym przykrym świecie.
Czas brać sprawy w swoje ręce i wyrwać się ze szponów śmierci.
DO DZIEŁA SAMURAJU!
SKŁAD ZESPOŁU
- Lider: Adrian Dąbrowski
- Laura Ząbek
- Jakub Czarnik
- Wawrzyniec Pilch
Komentarze Internautów
Najciekawsze komentarze o grze.
Adrian
Wzorowana na grach z okolic 2000 roku. Utrzymane w klimacie gry, na której była wzorowana. Miałem okazję zagrać, przyjemny gameplay, może trochę zbyt mało wymagająca. Zabawne nawiązania, wygodne sterowanie. Bardzo dobra produkcja jak na amatorski zespół.
Krzysztof
ciekawy klimat
Anna
Ciekawa i nowoczesna. Po opisie wydaje się, że mogłaby być nawet lepsza od Cyberpunka, a na pewno z mniejszą ilością bagów i błędów ;)
Dustin
Ciekawa
Amelia
Genialna, zjawiskowa
Agata
Jedyna jest dorobiona i ciekawa, fajna fabuła i spoko, że ma dużo poziomów
Mirosław
Super gierka ;)
Kasia
Wciągająca🙂
Patrycja
Bardzo ciekawy koncept.
Weź udział w głosowaniu
Głosowanie potrwa do 14.06.2021 do godziny 12.00
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji ankiety dotyczącej najciekawszej gry obiektowej (zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)). Administratorem danych osobowych jest Wydział Odlewnictwa AGH z siedzibą przy ul. Reymonta 23, 30-059 Kraków.
Biorąc udział w ankiecie akceptujesz postanowienia RODO.
Podsumowanie konkursu
Wyniki ankiety internetowej na najciekawszą grę obiektową
Ankietowanym najbardziej spodobała się gra C++Punk wzorowana na Cyberpunk 2077
Zwycięzcami konkursu okazali się wszyscy studenci biorący udział w konkursie. Każdy Zespół otrzymał nagrody.
"Zaangażowanie w projekt, współpraca w grupie, kreatywność, pracowitość, wytrwałość, chęć pomagania innym, a przede wszystkim wiedza, która umożliwiła wykonanie projektu. Są to cechy, które charakteryzują tych młodych ludzi. Współpraca z nimi była ogromną przyjemnością."
Paweł Malinowski
Jury było pod wrażeniem zaangażowania, pomysłowości, sposobu prezentacji przedstawionych gier obiektowych.
Studenci II roku KWPI wraz z Komisją konkursową.
Szalona Odlewnia
Szymon Szymański, Maciej Motyl, Damian Stachurski
MedieWar
Weronika Kurek, Szymon Żołynia, Tomasz Ziajka
C++Punk
Adrian Dąbrowski, Laura Ząbek, Jakub Czarnik, Wawrzyniec Pilch
Dziękujemy za bardzo ciekawe gry obiektowe. Powodzenia.